Etapy powstawania ptaka

by Agnieszka Biernat
Za oknem wiosna już w pełni, większość ptaków zbudowała już gniazda, znalazła partnera. Pojawiają się już pierwsze jajka. Moje dzieci bardzo lubią ptaki, dlatego gdy dostaliśmy książkę A. Milbourne, L. Cleyet-Merle „IN THE NEST”, wydawnictwa USBORNE, radość nasza była wielka.
 
Jak pracowaliśmy z tą książką i co ona sprawiła, że inne pomoce o ptakach znalazły się na naszych półkach Montessoriańskich – sami zobaczcie.

Na początku tata przeczytał dzieciom historię małego ptaszka. Wyjaśnił łatwiejsze słówka do zapamiętania, np. nest, little bird, cherry tree, inside, around, high, hungry fox (to dzieciakom najbardziej się spodobało), riverbank, cracks itd. Teksty są krótkie i łatwe do zapamiętania. Mnie ta książka najbardziej urzekła swoją prostą, piękną grafiką, która cieszy wzrok nie tylko dorosłego, ale i dzieci. Do takich książek wraca się często, aby nie tylko poczytać, ale „nacieszyć” swój wzrok.  Książka ta bardzo pasuje nam do nauki prowadzonej metodą Montessori.
 

\

A na stronie:
możecie znaleźć całą prezentacje książki, zobaczyć jak w środku wygląda.
A co było dalej? 
Jakie zainteresowania wzbudziła ta książka?
Mamo, a jak ten ptaszek się nazywa?
 
Szczygieł/Goldfinch
Nie mamy warunków, żeby na żywo zobaczyć szczygła, więc wspomagamy się internetem.
Obserwacje: 

 

Tak moje dzieci podpatrują w domu ptaki 🙂
Jak powstał szczygieł oglądaliśmy w książce, ale zaraz padły pytania,
a jak powstają inne ptaki? – w szczególności chodziło tutaj o te drapieżne.
Stąd w naszej szkole domowej pojawiło się, aż 6 etapów powstania takich ptaków, jak: wilga, rudzik, trzmielojad, czajka, sójka i oczywiście mój ulubiony bocian czarny.
Etap 1: studiowanie karty kontrolnej.
Etap 2: układanie po kolei pojedyncze karty i zauważenie cykliczności.

 

A efekt końcowy naszej dwudniowej pracy, to:
 poznanie jak powstają różne ptaki, jak wyglądają gniazda, jajka (tutaj ciekawość dzieci była wielka), a także wygląd piskląt.
A Wam, które pisklęta się podobają?
My wybieramy bociana czarnego.
podpis__pod_postem
Please follow and like us:

You may also like

2 komentarze

Joanna Wilk 16 kwietnia 2015 - 10:14

podoba mi się (jak zwykle z resztą:-)

Reply
edMontessori 1 maja 2015 - 16:12

🙂

Reply

Leave a Comment

Translate »